Joomla Templates
PDF Spausdinti El. paštas

M?s?dis... vegetaras?

Yra si?lomos vegetarikos ar veganikos (be gyvulini? baltym?) dietos unims ar kat?ms. ios dietos yra turtingos gr?d?, darovi?, vaisi? ir soj? vark?s (tofu). Deja, tokios dietos yra rekomenduojamos mon?ms. Parinkdami jas unims arba kat?ms, rizikuojate j? sveikata.

Kod?l? Visa?di? ir m?s?di? anatomija skiriasi (dant? forma, andikaulio jud?jimas etc), j? virkinamasis traktas skirtingo ilgio ir jie neturi vienod? galimybi? virkinti angliavandenius. mogaus organizmui yra reikalingos 9 aminor?gtys. M?s?diui reikia vidutinikai 10, o i ties? - 11 aminor?g?i?, kuri? kiekis ir proporcijos yra skirtingos negu reikaling? mogui.

Taurinas ir L-karnitinas, kurie yra tik m?soje, labai svarb?s un? bei ka?i? irdies darbui palaikyti. Ka?i? dietologai danai akcentuoja i? mediag? b?tin?, o tai apie b?tinum? unims pamirtama. Mokslinink? yra ?rodyta, jog taurinas ir L-karnitinas yra ypatingai reikalingi kai kuri? veisli? unims d?l polinkio sirgti kardiomiopatija. iai grupei priklausyt? niufaundlandai, bokseriai, kokerspanieliai, labradoro ir auksaspalviai retriveriai.

Kitas baltym? altinis soja, kuris pakei?ia m?s? moni? vegetar? dietoje, deja, negali pakeisti m?sos m?s?dio uns dietoje, nes soja uns organizmui n?ra pilnavertiku baltym? altiniu, ir danai provokuoja alergines reakcijas.

Darov?s, turtingos fosforo, magnio ir potao, turi maai kit? mineral?, toki? kaip kalcis ir natris. Be to, gr?dai turi savy fitino r?gt?, kuri trukdo ?sisavinti kalc?, gele?, cink?, jod? ir magn?.

Visgi pasirink? nerekomenduojam? vegetarik? ar ypa? veganik? diet?, b?tum?te priversti naudotis maisto papildais, kurie upildyt? kalcio, cinko, magnio, geleies bei jodo tr?kumus.

Perdozavimas arba neteisingas vartojimas toki? papild? taip pat gali b?ti labai pavojingi gyv?no sveikatai.

Koki? vitamin? tr?kumai gresia pasirinkusiems vegetarik? diet??

Tai b?t? A, D ir kai kuri? B grup?s vitamin? stoka.

Vitaminas A yra darovi? sud?tyje betakarotino formoje. un? ir ka?i? organizmams yra sud?tinga apdirbti betakarotin? ? gryn? A vitamino form?. O vitaminas A, esantis m?soje, betarpikai pasisavinas.

Vitaminas B2 gausiai sutinkamas grobio vidaus organuose ir pieno produktuose. Mai kiekiai yra gr?duose, darov?se ir vaisiuose. unys, kuriems tr?ksta vitamino B2, auga l?tai, turi reg?jimo problem?. Ilgesn? laik? esant io vitamino tr?kumui kyla irdies nepakankamumo rizika.

Vegetarika dieta unims taip pat sukelia vitamino D tr?kum?, ypatingai pavojing? jaunikli? augimui.


Pastar?j? met? un? vegeratik? diet? tyrimai, atlikti Europoje, atskleidia, kad:

* daugiau negu 50 % itirt? diet? tr?ko baltym?.

* 62 % tr?ko reikalingo kalcio.

* fosforo tr?kumai rasti beveik 50 % un? diet?.

* 73 % un? tur?jo natrio, geleies, vario, cinko, jodo, vitamino D stokos poymius.

* 56 % un? tr?ko B12.

Taigi, sud?tinga paruoti vegetarik? diet? m?s?diui. O visikai ne?manoma patenkinti m?s?dio poreiki? veganika dieta. Vegetarikas maistas, skirtas unim ar kat?ms, kuris yra apyvartoj, nepakei?ia gyvulin?s kilm?s maistini? mediag?. B?tina tur?ti daugiau ini? apie vegetarik? mityb? m?s?diui, kad b?t? patenkiti visi mineral? ir vitamin?, maistini? mediag? poreikiai.

O gal tiesiog neverskime m?s?di? b?ti vegetarais?

 
Visos teises saugomos © 2012 UAB "Zipi". Draudžiama platinti, dalinti ar kitokiu būdu perduoti bet kokią informaciją be UAB „Zipi“ leidimo.
Designed by Business wordpress themes and Joomla templates.
Links

šunų maistas